RetroHerna - Interaktivní muzeum videoherní historie

O nás

Scyther

Scyther dlouho snil o místu, kde by si mohl vyzkoušet nejrůznější staré hry, a uvažoval, že by takové snad jednou mohl založit i pro ostatní. Stačilo se ale jednou zmínit o nápadu několika kamarádům a všechno se událo mnohem rychleji, než čekal. A tak se dneska může v RetroHerně plně věnovat sbírce konzolí od Nintenda a zároveň si rozšiřovat obzor v ostatních herních subkulturách. Scyther hodně a rád hraje na handheldech, od proslulého Game Boye až po konzole, které lidé nespravedlivě opomíjeli (Virtual Boy) nebo o nich dokonce nikdo neví (Pokémon Mini). Často se rozhodne podělit o své nadšení na některé z našich přednášek, čehož následně lituje, když po nocích dodělává prezentace.

BlackChar

BlackChar už od malička rozebíral do posledního šroubku naprosto cokoli, co se mu dostalo pod ruce. Jeho doménou jsou PCčka ̶ ještě před RetroHernou měl po bytě poschovávané desítky rozebraných počítačů. Hned jak slyšel o Scytherově nápadu, okamžitě věděl, co se svojí sbírkou udělá. Teď se stará o montáž a údržbu počítačů RetroHerny, fušuje do programování i oprav všeho možného a v duchu sní o obrovské retro LAN párty. A když nemá do čeho dloubat šroubovákem, hltá nové informace o konzolích i různých hrách, aby o nich potom mohl vyprávět. Mezi jeho další kratochvíle patří naříkání, že nemá čas na čtení knih, a cestování.

Arlette

Arlette jsme původně přizvali, aby jako pozorovatel s nadhledem tlumočila naši nerdštinu širšímu publiku. To jsme ale netušili, že nám svojí vášní pro staré Playstationy vytře zrak. Své dětství strávila právě u nich, to jí teď ovšem nebrání v neutuchajícím nadšení z konzolí a her podstatně starších. (Komu by také neučaroval Vectrex!) Dnes tak Arlette pro RetroHernu nejen tvoří texty a drobnou grafiku, ale také domlouvá a organizuje výjezdy, edituje rozhovory a články, testuje hry, nachází zatoulané kabely a pod nevinnou záminkou čištění rozebírá Game Boye.

Sanky

Sanky pro RetroHernu programuje - od bajtkódu po frontend. Rád se hrabe ve starých hrách a tvoří pro starý hardware. Věří, že striktní omezení budí kreativitu, a zároveň se snaží z těch slabých procesorů minulého tisíciletí vyždímat co nejvíc. Mezi jeho oblíbené hry patří obskurní klony Pokémonů, které nikdy neopustily Japonsko. Považuje se za amatérského digitálního archiváře, který studuje, zachraňuje a zachovává historii internetu ̶ třeba takové první multiplayerové virtuální světy. K týmu RetroHerny byl přizván skoro na počátku celého projektu a velmi rychle mu přirostl k srdci.

František

František vyrostl s dosovým počítačem. Když si ale v Pokémon magazínu přečetl o sérii Legend of Zelda (v době, kdy představovala Majora's Mask žhavou novinku), uchvátil ho i svět Nintenda a začal objevovat původní japonské hry, které hráli autoři jeho oblíbených dosovek. Hledat paralely mezi hrami kriticky uznávanými a těmi, které hrál se svými kamarády jako malý, to ho nepřestalo bavit dodnes. Teď kromě toho ještě v RetroHerně tahá televize, rozmotává kabely a vůbec kdykoli je třeba, přichází s nápady a humorem. Ve volném čase přetváří své oblíbené sprity do zažehlovacích korálků.

Behold3r

Behoderovo dětství definoval dosový počítač, černobílý Game Boy, arabatari, Mega Drive u kamaráda a dlouhé hodiny prosezené u famiklonu. V RetroHerně je pro své vědomosti napříč herními žánry a platformami na slovo vzatým poradcem při rozšiřování sbírky i tvorbě encyklopedie. Obvykle nám zpříjemňuje nejrůznější činnosti svým laskavým sarkasmem, ovšem když se zeptáte, co má na RetroHerně nejraději, odpoví upřímně. Jeho nejoblíbenější chvíle jsou, když se na některém z výjezdů může dát do řeči s lidmi, které hry, jejich světy a příběhy fascinují stejně tak jako jeho.

Morx

Morx se Scytherova nápadu chytil jako jeden z prvních a s typickým nadšením uragánu se pustil do zařizování, vyřizování a organizace, čímž strhl celou lavinu událostí, které nakonec vedly k založení RetroHerny. A do té vložil tolik nadšení a energie, že ať se vyskytnul sebevětší zádrhel, vždycky nám dodal motivaci ho vyřešit a pokračovat dál. Přestože projekt musel nakonec ustoupit jeho osobnímu životu a Morx se s námi rozloučil, náleží mu coby jednomu ze zakladatelů v RetroHerně stále čestné místo.