Také vás nedávné oznámení čtvrtého dílu ďábelské kultovní série zvedlo ze židle? Pojďte se s námi podívat na barvitou historii jejího vývoje!
Xbox Development Kit, dvakrát prosím
RetroHerně přišly dva parádní vývojářské Xboxy, ale dlouho se u nás neohřály a už jsou zase na cestě. Kam? To se dozvíte v našem kratičlánku.
Další z Pongů: Universum TV Multispiel
Na jaře jsme přes inzerát zakoupili Universum TV Multispiel. Ten se na trhu objevoval v několika modelech, je konzolí první generace z rodiny takzvaných Pongů, ročník 1977. Pro nás je zajímavý především tím, že z Německa pronikla do tehdejšího Československa
Playstation: Když táta vezme ovladač
Ze svého dětství si pamatuji nejen hodiny proseděné před telkou, ale taky netrpělivá nedělní odpoledne, kdy jsem se ke hraní vůbec nedostala, neboť konzoli okupovali moji rodiče. A tak mě napadlo, že raději zavzpomínám na to, co tehdy hráli ve svých třiceti oni.
Bajt za bajtem: Zpřístupnění videoherní historie
Právě tou dobou, kdy jsme se registrovali jako spolek Herní historie, v Californii vznikla nezisková nadace s posláním vyhledávat a archivovat původní dokumentaci, která zachycuje příběh raného herního vývoje. V internetovém magazínu How o tom vyšel článek a my vám přinášíme jeho překlad
Ovladače pro Nintendo 64 od Foxdata
Určitě víte, že pro každou konzoli se vždy vyrojí hromada společností, která začne dělat neoficiální levné příslušenství a nabízí budgetové ovladače v nejroztodivnějších tvarech. Dnes se ale podíváme na jednu úplně jinou formu neoficiálních ovladačů.
Přípravy na KoprCon 2016
Aneb zákulisní pohled do našeho retroherního cirkusu.
Stručná historie herních konzolí (1. díl)
Scyther se rozhodl vás zasvětit do základů patřičného retroherního vzdělání. Hezky se usaďte a pozorně poslouchejte, začínáme.
Reklama Parker Brothers na videohry pro Atari 2600
Scyther se rozhodl vás zasvětit do základů patřičného retroherního vzdělání. Hezky se usaďte a pozorně poslouchejte, začínáme.
Prototyp Raymana pro SNES nalezen původním vývojářem!
Videoherní designer Michael Ancel z francouzského Ubisoftu, který je známý hlavně jako tvůrce série Rayman, odhalil na svém Instagramu novinky o původní verzi Raymana plánované pro Super Nintendo.
Rozhovor s ředitelem vývoje hry Zelda II: The Adventure of Link
Na Japonských stránkách Nintenda byl uveřejněn rozhovor s ředitelem vývoje Zelda II: The Adventure of Link, panem Tadashim Sugiyamou. Rozhovor je k příležitosti znovuvydání Zeldy II jako jedné z třiceti her obsažených v Nintendo Classic Mini: NES. Přinášíme vám jeho překlad. Dozvíte se v něm více o podivném postavení Zeldy II mezi ostatními tituly ze série The Legend of Zelda a o vývoji hry.